Gelukkig nieuwjaar vanuit Brazilie - Reisverslag uit Holambra, Brazilië van Team Brasil - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar vanuit Brazilie - Reisverslag uit Holambra, Brazilië van Team Brasil - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar vanuit Brazilie

Door: Astrid

Blijf op de hoogte en volg Team Brasil

15 Januari 2014 | Brazilië, Holambra

Lieve mensen,

Vanuit Brazilie allereerst een heel gelukkig en gezegend nieuwjaar gewenst!
We waren tijdens onze jaarwisseling uitgenodigd bij de leiders van Lar Feliz en hebben een fijne jaarwisseling gehad met oliebollen, BBQ en spelletjes!
Als team zijn we het jaar 2014 gestart met terug te kijken met een hoogte-en dieptepunt van 2013 en verwachtingen tav 2014. Vervolgens hebben we dit over elkaar uitgebeden.

We hebben niet heel veel mogelijkheden gehad om op internet te komen, dus we proberen nu kort even onze ervaringen en ministries bij te werken!

Ik zal nog even kort benoemen wat we de laatste weken in Holambra hebben gedaan. We hebben nog meerdere mogelijkheden gekregen om bij de kids in Lar Feliz iets positiefs achter te laten. We hebben de binnenkant van het huis van de teenage jongens af geschilderd. We hebben met alle kids een spellenochtend gehad en dit afgesloten door met ze samen te zwemmen. We hebben een programma gedaan voor de tieners m.n. gericht op het bemoedigen van elkaar en dat het beter is om elkaar te bemoedigen dan elkaar naar beneden te halen met woorden. Hierbij hebben we ook het drama van de maskers gedaan. Daarnaast hebben we een programma gedaan voor alle kids met clowning en ballooning. Hierna hebben we sommige kids ook mogenn schmicken. Onze laatse dag van ministrie hebben we met de kleine kids van het babyhuis door gebracht, we hebben samen met ze gezwommen en gesnacked. Onze laatste uurtjes op Lar Feliz hebben we de kids verblijd met fotos die we van ieder kind in de huizen gemaakt hebben. We hebben deze fotos op iets leuks geplakt en aan de kids gegeven en daarna hebben we voor de kids gebeden. Geloof dat het voor de meesten van onze groep wel even zwaar is geweest om afscheid te nemen en door te gaan naar een andere plek. Het heeft even wat tijd nodig om dat een plekje te geven en je dan weer te richten op totaal wat anders, als ik voor mezelf spreek.

Naast onze tijd op Lar Fezig hebben we nog een gebedswandeling gedaan door Holombra. Ik denk dat dit een zeer effectieve en goede tijd is geweest om voor dit dorp te bidden! Voor eenheid tussen de kerken, voor gerechtigheid voor de mensen die deze gemeente leiden en dat God degene mag zijn die de leegte van deze mensen opvult!

We zijn naar een armere wijk gegaan om aan deze mensen wat te delen van Gods liefde. We hebben clowning en ballooning gedaan en ons drama dat God de aarde maakt. Tenslotte hebben we voor cadeaus voor de kids uitgedeeld en brood (panatone) voor de volwassenen. Hier hebben we ook voor mensen mogen bidden.

Een bijzondere ervaring was ons bezoek aan een bejaardentehuis voor Nederlandse ouderen. We hebben met hen spelletjes gespeeld, heerlijk wat voor structuur deze mensen al hebben. Ze hebben hun vaste plaats en spelen op hun manier bv. rummikub. We hebben deze mensen mogen verblijden met onze komst en gezellig een spelletje mee gespeeld voor zover er een plekje vrij was aan hun tafel.

We zijn nog een keer terug gegaan naar het rehab centre en hebben hier weer samen met deze mensen een programma mogen doen.

Inmiddels hebben we allemaal een keer ons getuigenis mogen geven, trots op ons! We groeien in eenheid en openheid naar elkaar...

Be blessed!

• 15 Januari 2014 - 22:45

Fam Penninga:

Hey Foppe - Jan en andere harde werkers,

Wat leuk om weer wat nieuws van jullie te lezen.
    En onvoorstelbaar wat een mooie dingen hebben jullie voor deze mensen kunnen doen
    Ik mis wel een beetje de foto's met al die blije gezichten..( daar genieten wij ook van mee)

Groeten van ons allemaal

• 19 Januari 2014 - 19:11

Fokelien Fabriek:

Hallo Toppers,

Wat een mooi foto`s, dank jullie wel daarvoor. Het is erg fijn om toch zo een beetje met jullie mee te reizen!
    Het zal wel even wennen zijn op jullie nieuwe locatie, maar met zo`n team moet dat zeker wel lukken! Veel succes met jullie missie en groetjes voor jullie allen van Luitzen en Fokelien, ouders van Martin, die natuurlijk een extra knuffel krijgt.We zijn trots op jullie!!